Κυριακή 12 Ιουνίου 2011

Αϋλο Management

Για ρίξτε μια ματιά γύρω σας….!!!!
Χιλιάδες χαρτιά, σημειώσεις, σημαντικά έγγραφα, άχρηστα έγγραφα που πρέπει να πεταχτούν μερικά από αυτά ίσως χρειαστούν και πρέπει να φυλαχθούν κάπου.

Συχνά λαμβάνετε λογαριασμούς που πρέπει να πληρωθούν……  δεν θα μιλήσω για το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο που πρέπει άμεσα να κοιτάξετε…!!!  Και πάνω απ όλα αυτά χιλιάδες post it  κολλημένα σε εμφανή σημεία ώστε να μην ξεχάσετε να κάνετε την μία ή την άλλη δουλειά….!!! 

          Είμαι υπερβολική? Η πραγματικότητα που αντιμετωπίζετε νομίζω δεν θα με διαψεύσει. Στην εποχή μας έχουμε τόσες πολλές ασχολίες που οι 24 ώρες φαντάζουν λιγοστές.

Την λύση σε αυτό μας το πρόβλημα είναι δυνατόν να μας την δώσει και πάλι η τεχνολογία και αυτό που στα οικονομικά αποκαλούμε αϋλο management.

           Σε διάφορες χώρες του κόσμου και ειδικά στην Αμερική, Γαλλία κ.α. ολοένα αυξάνεται ο αριθμός των Start up επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν το άϋλο management. Απλούστερα, ιδρύεται μια επιχείρηση με όλες τις ενέργειες που απαιτούνται γι αυτό να έχουν γίνει μέσω internet.

Ο ιδιοκτήτης της εταιρίας δεν έχει συγκεκριμένη έδρα, οι συναλλαγές γίνονται μέσω internet, ακόμα και οι προμηθευτές και οι πελάτες βρίσκονται μέσω διαδικτύου και η επικοινωνία γίνεται με ηλεκτρονικά μέσα.

          Ένα άλλο χαρακτηριστικό του νέου είδους επιχειρήσεων είναι και η διαφορετικότητα στο management. Παράδειγμα: Το αφεντικό βρίσκεται στην Γαλλία, η γραμματέας είναι από την Αγγλία και ο Λογιστής από την Αυστραλία. Όλοι δουλεύουν για τον αντικειμενικό σκοπό της επιχείρησης, ο καθένας από την δική του χώρα και από το δικό του…. σπίτι!!! με την μέθοδο της τηλεεργασίας.

 Ίσως σας φανεί αστείο αλλά την ώρα που δουλεύει η γραμματέας ο λογιστής μπορεί να …. Κοιμάται (λόγω της διαφοράς ώρας) ένα ακόμα παράδοξο του συστήματος αυτού είναι ότι οι υπάλληλοι των εταιριών αυτών μπορεί και ποτέ να μην συναντηθούν ούτε καν να γνωρίσουν προσωπικά το αφεντικό τους!!!! 

Με το νέο management δεν δέχονται διαταγές παρά μόνο έχουν ένα στόχο που πρέπει να επιτύχουν, επίσης, δεν έχουν ωράριο καθώς επιλέγουν αυτοί τις ώρες που θα δουλέψουν και τέλος γλιτώνουν πολύτιμο χρόνο από τις μετακινήσεις που θα είχαν διαφορετικά.

          Φυσικά όλα τα παραπάνω δεν θα ήταν δυνατόν να πραγματοποιηθούν χωρίς την χρήση διαδικτύου. Συγκεκριμένα, τα μηνύματα στέλνονται μέσω e-mail, οι συσκέψεις μέσω του Skype, επίσης, πολύτιμη είναι η χρήση της ηλεκτρονικής υπογραφής (δεν έχει καθιερωθεί ακόμα στην Ελλάδα) μέσω της οποίας τα έγγραφα αποκτούν εγκυρότητα.

Οι οικονομικές συναλλαγές γίνονται μέσω web banking και η επαφή με προμηθευτές μέσω messenger. Τέλος, για τα απόρρητα και σημαντικά έγγραφα υπάρχει ένας ακόμα άσσος στο μανίκι. Το ηλεκτρονικό χρηματοκιβώτιο !!!

          Το συμπέρασμα που θέλω να καταλήξω είναι ότι ένας ιδιοκτήτης start up επιχείρησης μπορεί να βρίσκεται σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου, το ξενοδοχείο του να είναι το γραφείο του και ανά πάσα στιγμή έχει μαζί του την γραμματέα του τον λογιστή του όλα τα έγγραφα που πιθανόν να χρειαστεί και τέλος να βρίσκεται συνεχώς σε επαφή με προμηθευτές και πελάτες. Αυτό που έχει να κάνει είναι να έχει μαζί του το λαπτοπ του!!!

          Θα ήθελα να σημειώσω εδώ, ότι το παραπάνω άρθρο ίσως φαντάζει λίγο απίθανο για την σημερινή Ελληνική πραγματικότητα. Αφού, ορισμένες επιχειρήσεις δεν έχουν καν υπολογιστή αλλά δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι οι εξελίξεις τρέχουν και όποιος τις προλαβαίνει είναι και ο κερδισμένος.

 Πιστεύω ότι όσο παράξενο μας φαινόταν πριν 20 χρόνια να υποβάλλουμε την φορολογική μας δήλωση μέσω internet- ενώ σήμερα αποτελεί πραγματικότητα- άλλο τόσο παράξενο μας φαίνεται σήμερα και η περιγραφή του άρθρου. Είναι θέμα χρόνου να το συνηθίσουμε και αυτό……!!!!

Popular Posts