Σάββατο, 23 Απριλίου 2011

3 Τρόποι για να βοηθήσω την επιχείρηση μου σε περιόδους κρίσης!

«Τι θα συμβεί στην επιχείρηση μου σε μια περίοδο γεμάτη αβεβαιότητα με την οικονομία να πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο;» Η ερώτηση αυτή βασανίζει έντονα μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις. Βασανίζει όλους μας!
Η διάχυτη αυτή αβεβαιότητα, η ψυχοφθόρα αναμονή για το “τι θα γίνει τελικά με την οικονομία της Ελλάδας; Θα την γλιτώσουμε;”, σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση, έχουν αλλάξει άρδην, την ψυχολογία και την συμπεριφορά των καταναλωτών στην χώρα μας.
Αυτό πρέπει να το καταλάβουμε καλά όλοι μας! Πρωτίστως όμως να το αποδεχτούμε!
Πρέπει να καταλάβουμε ότι οι παλιές καλές εποχές, με το ταμείο στο τέλος της ημέρας γεμάτο, περάσανε και ίσως να μην έρθουνε ποτέ ξανά! Ίσως είναι σκληρό να το σκεφτείτε, όμως όσο πιο γρήγορα το αποδεχτείτε τόσο καλύτερο για την επιχείρηση σας.
Θεωρώ λοιπόν θα πρέπει να ξεχάσουμε την αγορά όπως την ξέραμε έως τώρα. Θα πρέπει να προχωρήσουμε μπροστά βάση των νέων συνθηκών που διαμορφώνονται.
Οι νέες αυτές συνθήκες θέλουν τον καταναλωτή περισσότερο προσεκτικό στις αγορές του.
1.     Δεν δαπανάει χρήματα σε καταναλωτικά αγαθά με τον ρυθμό που το έκανε πριν.
2.     Προσέχει περισσότερο που ξοδεύει τα χρήματα του και σε ποιους!
3.     Προσέχει τις τιμές και
4.     είναι διατεθειμένος να ξοδέψει περισσότερο χρόνο ώστε να βρει το προϊόν που θέλει σε χαμηλή τιμή και σε καλή ποιότητα.
Τι κάνουμε λοιπόν; Πως αντιμετωπίζουμε την κατάσταση αυτή; Η απάντηση είναι Αναλαμβάνουμε δράση! Δεν καθόμαστε άπρακτοι. Προσαρμοζόμαστε. Αφουγκραζόμαστε τα μηνύματα της αγοράς και του κόσμου.
Δεν χάνουμε τον χρόνο μας κλαίγοντας για την κακή μας τύχη και βρίζοντας τους πολιτικούς της χώρας μας. Επικεντρωνόμαστε στην λύση και όχι στο πρόβλημα!
Παρακάτω θα δούμε τρεις απλούς τρόπους που μπορείτε να εφαρμόσετε στην επιχείρηση σας ώστε να κρατήσετε ικανοποιημένους τους πελάτες σας, αλλά και να αυξήσετε το μερίδιο αγοράς σας στην δύσκολη αυτή συγκυρία:
  1. Φτιάξτε ένα απλό πλάνο Μάρκετινγκ. Δεν χρειάζεται να είναι 100 σελίδες. Ένα απλό πλάνο θα είναι όπου θα καταγράψετε συγκεκριμένες ενέργειες μάρκετινγκ που θα εφαρμόσετε την χρονιά αυτή προκειμένου να διατηρήσετε τους πελάτες που ήδη έχετε αλλά και να αποκτήσετε νέους. Οι περισσότεροι επαγγελματίες δεν έχουν κανέναν πλάνο. Τίποτα! Περιμένουν τους ίδιους πελάτες ξανά και ξανά να μπουν στο μαγαζί τους, και ίσως μερικούς νέους εάν κάποιος έχει πει μια καλή γιαυτούς. Χρειάζεται δραστηριοποίηση. Σίγουρα έχετε κάποιες ιδέες στο μυαλό σας για το πως θα κερδίσετε περισσότερους πελάτες. Γράψτε τα σε ένα απλό πλάνο. Δεν χρειάζεται να έχετε επιστημονικές γνώσεις για να το κάνετε αυτό. Ένα καλό πλάνο θα συνδέσει τα προϊόντα και την επιχείρηση σας με τους καταναλωτές-στόχους σας και θα σας βοηθήσει να τους μετατρέψετε σε πελάτες σας! Εσείς έχετε κάποιο πλάνο;;
  2. Χωρίστε τους πελάτες σας σε τμήματα. Προτείνω να τους χωρίσετε σε τρεις βασικές κατηγορίες “θερμότητας”: Ζεστούς – Χλιαρούς – και Κρύους. Οι Ζεστοί είναι πελάτες που έχετε ήδη και είναι πιστοί στην επιχείρηση σας. Οι Κρύοι είναι πελάτες που έχουν οι ανταγωνιστές σας και είναι εξαιρετικά δύσκολα να τους κάνετε Ζεστούς. Και οι Χλιαροί είναι πελάτες που αγοράζουν λίγο από όλους. Για να αποκτήσετε μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς επικεντρώστε το μάρκετινγκ στους Χλιαρούς πελάτες σας ώστε να τους κάνετε Ζεστούς (φυσικά τους Ζεστούς θέλετε να τους κρατήσετε Ζεστούς. Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να τους αφήσετε να γίνουν χλιαροί). Εντοπίστε λοιπόν μέσω έρευνας στο πελατολόγιο σας, ποιοι είναι καταρχήν οι “χλιαροί” πελάτες σας και για ποια προϊόντα ξοδεύουν σε άλλα καταστήματα τα χρήματα τους. Βρείτε το “κενό” και προσπαθήστε να το καλύψετε. Θα αυξήσετε έτσι το μερίδιο αγοράς σας και σίγουρα τα έσοδα σας.
  3. Χωρίστε τις δαπάνες σε αρνητικές και θετικές. Σε μια επιχείρηση δεν είναι όλα τα κόστη αρνητικά. Μερικά είναι θετικά αφού κάνουν γνωστή την επιχείρηση σας και έχετε περισσότερους πελάτες, όπως για παράδειγμα η διαφήμιση (μιλάμε για την σχεδιασμένη και στοχευμένη διαφήμιση και όχι την ανεξέλεγκτη χωρίς συγκεκριμένα αποτελέσματα), ή τα κόστη για την εξαιρετική παροχή υπηρεσιών προς τους πελάτες σας, οι οποίο βεβαίως και το εκτιμούν στην επιχείρηση σας. Τυχόν περικοπή στα κόστη αυτά, ενδεχομένως θα έχει συνέπειες στο πελατολόγιο σας! Τα αρνητικά κόστη είναι αυτά που δεν προσφέρουν σχεδόν τίποτα προς τον πελάτη. Για παράδειγμα εάν θεωρείτε ότι πληρώνετε πολλά για τηλέφωνα, μπορείτε να εξετάσετε μια αλλαγή στον πάροχο τηλεφωνίας που χρησιμοποιείτε. Πλέων υπάρχουν πολλές προσφορές από αρκετές εταιρείες για σταθερό τηλέφωνο, φαξ, κινητό και internet. Επίσης στο κατάστημα σας πιθανόν να έχετε δεσμευμένο κάποιον χώρο με προϊόντα που δεν κινούνται. Αντικαταστήστε τα με άλλα που κινούνται. Μην κάνετε περικοπές χωρίς διακρίσεις. Βρείτε τα αρνητικά κόστη και μειώστε τα. Βρείτε τα θετικά και αυξήστε τα ή διατηρήστε τα σταθερά.
Έχετε υπόψη σας ότι οι άνθρωποι δεν θα σταματήσουν έτσι απλά να αγοράζουν προϊόντα και υπηρεσίες. Είμαστε καταναλωτικά όντα και θα συνεχίσουμε να είμαστε. Ο άνθρωπος από την στιγμή που γεννιέται μέχρι να φύγει από την ζωή συνεχώς καταναλώνει προϊόντα και υπηρεσίες.
Αυτό που θα δούμε από εδώ και στο εξής είναι μια νέα καταναλωτική συμπεριφορά διαφορετική από αυτήν που ξέραμε έως τώρα. Θα πρέπει όλοι να το αποδεχτούμε και να λειτουργήσουμε ανάλογα χωρίς να χάνουμε χρόνο.

Popular Posts